استودیو فیلم و عکس بیتا تصویر

استودیو فیلم و عکس بیتا تصویر

استودیو عکاسی دیجیتال بیتا تصویر از سال ۱۳۸۴ ودر واقع به عنوان اولین آتلیه در یاسوج شروع به کار کرد
استودیو فیلم و عکس بیتا تصویر

استودیو فیلم و عکس بیتا تصویر

استودیو عکاسی دیجیتال بیتا تصویر از سال ۱۳۸۴ ودر واقع به عنوان اولین آتلیه در یاسوج شروع به کار کرد

انتخاب زاویه دید

انتخاب زاویه دید و محل قرار گرفتن دوربین نسبت به موضوع عکاسی یکی از مهمترین قسمتهای خلق یک عکس خوب است. ولی افراد کمی به آن توجه می کنند. وقتی از گروهی از دوستان عکس می گیرید، چقدر موقعیت خود را تغییر می دهید تا بهترین زاویه را پیدا کنید؟

اولین تغییر آشکاری که با عوض کردن زاویه دید مشاهده می کنید. در پشت زمینه تصویر است. اگر سوژه عکاسی را نمی توانید به آسانی جابجا کنید، بهترین راه حل تغییر زاویه دید است یعنی شما به عنوان عکاس باید آنقدر جابجا شوید تا موقعیت مناسب را پیدا کنید.

با تغییر زاویه دید نسبت به سوژه عکاسی شما می تواند کاملاً متفاوت به نظر برسد. با انتخاب یک زاویه درست می توانید کاری کنید که عکس های شما کاملاً پویا به نظر برسند. برای این منظور سعی کنید از زوایای مختلف از سوژه خود عکس بگیرید. مخصوصاً برای عکس های ورزشی سعی کنید تعداد بیشتری عکس بگیرید زانو بزنید و تا می توانید به زمین نزدیک شوید.

همینطور با این تغییرات پرسپکتیو شما می تواند به شدت تغییر حالت دهد، بخصوص اگر از لنزهای Wide استفاده کنید. اگر از فردی در حالت ایستاده و تمام قد عکس می گیرید و از یک لنز Wide استفاده کنید. در این صورت سر فرد نسبت به بدن او بزرگتر دیده می شود. و اگر زانو بزنید و با همین لنز از پایین عکس بگیرید به طوریکه دوربین هم سطح با کمر کسی که از او عکس می گیرید باشد مشاهده خواهید کرد عکس شما تناسب بیشتری با بدن فرد دارد.

وقتی که در فضای آزاد و در طبیعت عکاسی می کنید مشاهده خواهید کرد که با تغییر زاویه دید دوربین اثر تابش آفتاب هم بر سوژه شما تغییر می کند. این وضعیت یکی از محدودیت های زاویه دید است که خود یک یحث کامل را می طلبد.

در اینجا چند مثال ارائه شده است که اثر زاویه دید در تصویر را نشان می دهد. 

در اینجا چند مثال ارائه شده است که اثر زاویه دید در تصویر را نشان می دهد.

دو عکس تمام قد بازاویه افراط شده و یک لنز Wide معمولی می تواند تأثیر زیادی در افزایش حالت پرسپکتیو در عکس داشته باشد. در هر دو تصویر مشاهده می شود که استفاده از زوایای متفاوت یک پشت زمینه یکنواخت به ما هدیه کرده است.

 

این دو تصویر از زوایایی شبیه به زوایای قبلی گرفته شده است با این تفاوت که کمی در آنها از زوم اوپتیکال دوربین استفاده شده است. همانطور که می بینید، از حالت پرسپکتیو عکس کمی کاسته شده است ولی به عکس احساس زنده بودن را بخشیده است.

وقتی عکس هایی می گیرید که در پشت زمینه آن آسمان با درخشندگی های خاص خود قرار دارد باید به exposure دوربین خود توجه بیشتری نشان دهید. و اگر دوربین را در حالت اتومات قرار داده باشید چهره شخص بسیار تیره می شود. با تغییر exposure چند عکس بگیرید تا بهترین وضعیت را پیدا کنید.

این عکس ها از همان وضعیت ولی از بالا سمت راست گرفته شده است و همان وضعیت کاهش اثر پرسپکتیو در وضعیت زوم کردن دیده می شود. نکته ای که در این تصویر مشاهده می شود این است که ارتفاع ظاهری دوربین با تغییر زاویه سر فرد متغیر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد