استودیو فیلم و عکس بیتا تصویر

استودیو فیلم و عکس بیتا تصویر

استودیو عکاسی دیجیتال بیتا تصویر از سال ۱۳۸۴ ودر واقع به عنوان اولین آتلیه در یاسوج شروع به کار کرد
استودیو فیلم و عکس بیتا تصویر

استودیو فیلم و عکس بیتا تصویر

استودیو عکاسی دیجیتال بیتا تصویر از سال ۱۳۸۴ ودر واقع به عنوان اولین آتلیه در یاسوج شروع به کار کرد

قابلیت های دوربینتان را بشناسید

تغییر دادن تنظیمات دوربین تفاوت زیادی در عکس ها ایجاد می کند. اما اگر تاکنون نمی دانستید هر مودی برای تصاویر مختلفی کاربرد دارد در این مقاله از یاد بگیر دات کام تنظیمات مختلف دوربین را به اختصار برایتان بیان می کنیم.

 

مناسب برای یک کلیک

سوژه را در کادر قرار دهید و دکمه را بزنید، با مود اتوماتیک این کار بسیار ساده است و جای هیچ نگرانی نیست. دوربین خود همه ی کارها را انجام می دهد. ولی اگر بخواهید عکس هایی خاص در شرایط متفاوت خلق کنید باید تنظیمات دیگر را هم کنترل کنید.

 

 نماهای بدیع برای ساخت کارت پستال های فوق العاده

این مود را landscape می گویند آن را انتخاب کنید و از هر منظره ی زیبا و گسترده ای عکس بگیرید. دوربینتان روی تمام عکس زوم می کند، خواه نزدیک باشد خواه دور از هر علف هرز کوتاهی در نزدیکی بگیرید تا صخره های دور.

برای هرچه زیباتر شدن عکس هایتان خط افق را در مکان های مختلف قرار دهید. ولی آنرا به صورت افقی نگه دارید. مگر اینکه بخواهید عکس خاصی بگیرید.

 

 Freeze

با مود ورزشی، از اجسام درحال حرکت به سادگی عکس برداری کنید. این مود از شاتر سریع استفاده می کند تا به سرعت عکس بگیرد و لحظه را هر چقدر هم که جسم سریع باشد از دست ندهید. تنها دکمه را کمی فشار دهید تا دوربین زوم شود و سپس زمانی که جسم به کادر آمد دکمه را بزنید.

گرفتن عکس های سری را برای ساخت آلبوم عکس امتحان کنید. مود Burst برای این کار مناسب است، چرا که یک سری عکس را در فواصل زمانی بسیار کوتاه می گیرد. این کار روشی عالی برای  بررسی توپ فوتبال و یا حرکات طناب بازی کودکتان است.

 

 زیبایی در جزییات است

بهترین مود برای  عکس گرفتن از جزییات ریز، از رگه های ظریف گلبرگ های لاله گران قیمت گرفته تا خطوط دست کوچک کودکتان. با انتخاب مود ماکرو می توانید کاملا به سوژه نزدیک شده ولی عکستان تار نشود. اما فلش دوربین را خاموش کنید تا عکستان سفید نشود. هر دوربینی برای نزدیک شدن حتی در مود ماکرو محدودیت حداقل فاصله دارد برای اینکه عکس شما تار نشود باید این فاصله را رعایت کنید. مثلاً اگر حداقل فاصله ماکرو در دوربین شما 2 سانتی متر باشد نباید از دو سانتی متر به سوژه خود نزدیکتر شوید. یکی دیگر از سوژه های زیبایی که می توانید از آنها عکس بگیرید و عکس های زیبایی هم خلق کنید حشرات هستند به خصوص در فصل بهار که حشرات بیشتری می بینید.

 

 اکشن

با انتخاب مود ویدئو از فعالیت ها فیلم برداری کنید. برای  رسیدن به بهترین کیفیت باید نور کافی داشته باشید و بهتر است از سه پایه استفاده کنید تا تصویر لرزش نداشته باشد. علت این است که برای فیلمبرداری دوربین زمان کافی برای ثبت تصویر ندارد بنابراین باید نور کافی وجود داشته باشد و دوربین ثابت نگه داشته شود. همچنین کمی قبل از شروع و کمی بعد از پایان عمل فیلم برداری کنید تا فیلم تکه تکه نشود.

 

 شب ها را ثبت کنید

 صرف تاریک بودن دلیل  نمی شود که نتوانید عکس خوبی بگیرید. برای جبران تاریکی دوربین مود Night برای نوردهی بالاتری را دارد تا تمام رنگ های سرد و گرم را که در یک عکس خوب در شب باید دیده شود را نشان دهد. اما با در این شرایط عکس هایی که بدون پایه باشند تار می شوند پس از سه پایه ای استفاه کنید که تصویر لرزش نداشته باشد. اگر سه پایه تان قابل حمل نیست، دوربین را روی سطح سفتی قرار دهید تا از لرزش جلوگیری شود.

 

 The soft side of night

سوژه را درخشان کنید. مود Night Portraitسوژه ی شما را با تار کردن زمینه، از پشت زمینه جدا می کند و برای یک عکس تک سوژه ای کاملا مناسب می سازد. برای بیشتر کنده شدن سوژه سعی کنید سوژه در میدان فلش باشد تا نور کافی را داشته باشد.

 

 پارتی

این مود شرایط کامل یک پارتی را دارد. مود پارتی برای محیط های سرپوشیده و با نور کم طراحی شده تا بتوانید زمانیکه در کنار دوستان و فامیل هستید خوش باشید. و عکس های زیبایی بگیرید.

 

 غروب دل انگیز

تمام جزییات غروب را ثبت کنید قرمز و نارنجی درخشان، منظره ی ابری  کمرنگ، سیاهی های پیش زمینه.

مود غروب همه ی شرایط زیبا شدن غروب را با تنظیم خودکار زوم و نوردهی(بدون فلش) برای شرایط نورپردازی، فراهم می کند. White Balance بروی روشنایی روز قرار می گیرد و تعادل گرم رنگ ها را حفظ می کند. به شما توصیه می کنم مقاله عکاسی از طلوع و غروب آفتاب در یادبگیر دات کام را مطالعه کنید.

 

 عکاس حرفه ای

نمی دانید چه مودی را انتخاب کنید؟ جای نگرانی نیست. با ویژگی Smart Capture کداک می توانید عکس هایی بهتر از همیشه داشته باشید. این ویژگی تنظیمات دوربین را به طور خودکار برای بهترین عکس در هر محیطی، انجام می دهد.

شناسایی هوشمند صحنه، شرایط صحنه را شناسایی و آنالیز می کند.

کنترل هوشمند عکاسی، به طور خودکار تنظیمات دوربین ( نوردهی، زوم و ISO) را برای عکس هایی واضح و گیرا در نور کم و شرایط نامناسب قرار می دهد.

پردازشگر هوشمند عکس، نویز را کاهش می دهد و سایه های تاریک جزییات متغیر و موجدار را واضح می کند.

 ترجمه: میلاد خراسانیان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد